Bežecké preteky

 
 
Úvod > Bežecké preteky
 

Turiec Maratón

Prinášame kráke zhrnutie nedeľňajšieho pobehania na horskom maratóne v Turci (42km/1.800m). Prihlásení sme boli spolu s Tomášom, verným to bežcom RunningPro, ktorý to bral ako tréning/prípravu na UltraFatru a sľúbil, že mi bude pacovať a neodbehne preč, keď ma bude medveď naháňať… aj som si z neho robil srandu, že len aby pri tom mojom veteránskom tempe nevytvrdol, ale zvládol to statočne 

Celý článok...
 

Nízkotatranská stíhačka – 8. ročník

 

Táto jar a leto sú priam nabité skvelými bežeckými udalosťami a my v RunningPro sa tomu skutočne tešíme. Dnes by sme vám chceli priniesť zopár informácií o Nízkotatranskej stíhačke, ktorá sa bude tento rok konať už po deviaty krát, ak pripočítame nultý ročník.

Celý článok...
 

Nonstop beh hrebeňom Nízkych Tatier

Preteky STEFANIK TRAIL, ktoré sa konali pred týždňom, ešte stále doznievajú v našich mysliach a nohách. Dnes vám prinášame ďalšiu výzvu z dielne bežeckých podujatí. NON-STOP beh hrebeňom Nízkych Tatier (NSBHNT) sú ďalšie krásne preteky, podobne ako STEFANIK TRAIL. Na NSBHNT športovcov čaká oficiálne 46,5 km (neoficiálne 49km) a takmer 2.200 výškových metrov.

Celý článok...
 

STEFANIK TRAIL UŽ TENTO VÍKEND

Pre tých, ktorí tak celkom neviete o čom je reč, my vám toto podujatie trošku priblížime. Za týmto behom stojí silný príbeh, ktorý chytí za srdce nejedného Slováka či Čecha. Beh STEFANIK TRAIL sa koná na počesť, resp. vzdanie pocty M.R. Štefánikovi za odvahu, bojovnosť a strastiplný pochod na ceste za záchranou vlastného života.

Celý článok...
 

Čo je to ten Run and Fun?

Celý názov tohto behu je Volkswagen Slovakia Run and Fun – tento rok sa koná už 6. ročník. Jedná sa o najväčší štafetový beh na Slovensku.

Pre účastníkov je na výber 5 rôznych behov, na ktoré je možné sa zaregistrovať a to:

  • Kráľovská štafeta (3 x 8km)
  • Ladies štafeta (3 x 4km)
  • Hobby štafeta (3 x 4km)
  • Detská štafeta (3 x 250m)
  • Detská štafeta (3 x 600m)

Registráciu je možné vykonať nielen online, ale aj priamo na mieste dňa 20.5. do 13:00. Treba však vždy myslieť na to, že čím skôr sa registrujete, tým výhodnejšia je výška Vášho štartovného!

 

Celý článok...
 

Čo je to Wings for Life run?

Tento rok sa bude opäť bežať beh, ktorý pomáha práve tým, ktorí behať nemôžu. Nesie preto príznačný názov – Wings for Life run. Tohto behu sa zúčastní aj množstvo známych osobností zo Slovenska, ale aj mnoho „obyčajných“ ľudí, ktorí jednoducho milujú beh a chcú svojou záľubou aj niekomu pomôcť. Medzi známych ambasádorov patrí napríklad Matej „Sajfa“ Cifra, populárny youtuber Gogo, Ivan Jakeš (ktorý bude sedieť v Catcher Car – viac o tomto aute sa dočítate nižšie), Adam Žampa, Jakub Grigar, Filip Tůma a množstvo ďalších...

Celý článok...
 

Beh Súľovskými skalami - 1.ročník

Beh Súľovskými skalami

Na žiadosť spolubojovníkov zo včerajšieho nádherného a výborne organizovaného behu Súľovskými skalami som sa po košickom maratóne rozhodol napísať krátky report aj o tomto behu.
Myšlienku zúčastniť sa 1.ročníka mi dali kamaráti Tomáš s Majom pri našom stretnutí v Bratislave, ktorí už boli aj s ďalším parťákom Dušanom prihlásení na tento beh. Napriek tomu, že už som bol na ten víkend zaregistrovaný na Salomon City Trail (nakoniec bol organizátormi zrušený), som sa po prečítaní propozícií a zhliadnutí trias rozhodol ísť s nimi 24km, vyskúšať čo na to telo po maratóne povie, užiť si partiu a krásnu prírodu.
 

Celý článok...
 

Košický maratón mieru 2015

Tento rok bol môj druhý maratón v živote hlavným cieľom športovej sezóny, keďže som po operácii kolena na jar roku 2014 takmer vôbec netrénoval a tak maratón slúžil aj ako skúška, či koleno vydrží ako tréningovú záťaž, tak aj samotné preteky, pri ktorých dostane celý organizmus riadne do tela.

Celý článok...
 

Bežecký tréning na 10 km preteky

V predchádzajúcom článku https://www.runningpro.sk/bezecky-trening/treningovy-plan-na-5-km/ sme si ukázali, ako môže vyzerať tréningový plán prípravy na preteky na 5 km. Dnes si povieme, ako sa základné princípy z článkov na 5 km vzdialenosť líšia pri tréningu na preteky bežeckých vzdialeností na 10 km.

10 km trať je jednou z najobľúbenejších medzi bežcami, keďže je to celkom slušná porcia výzvy pre začiatočníkov, obľúbená vzdialenosť maratóncov a vytrvalcov pre tréning tempa a materská disciplína pre špecialistov.

Celý článok...
 

Bežecký tréning na 5 km preteky

V predchádzajúcom článku ( https://www.runningpro.sk/bezecke-preteky/preco-bezecke-preteky/ ) som sa venoval niekoľkým dôvodom, prečo si myslím, že je skvelé chodiť na bežecké preteky. Predtým, ako sa vrhneme na tréningový plán na ČSOB polmaratón 2015, rád by som načrtol základné princípy tréningu na preteky na bežeckých vzdialenostach 5 km a 10 km.

Dnes si niečo povieme o pretekoch na 5 km

5 km trať síce nie je najkratšou vzdialenosťou, na ktorej môžete súťažiť, ale pre vytrvalostných bežcov je to jednoznačne vzdialenosť, na ktorej si overujú svoje rýchlostné schopnosti a to najmä rýchlostnú vytrvalosť alebo zaraďujú tieto preteky v rámci tréningového plánu na zlepšenie svojich rýchlostných schopností v príprave na dlhšie vzdialenosti (viď predchádzajúci článok – preteky ako súčasť prípravy na kľúčové ciele sezóny). Tiež je to veľmi vhodná vzdialenosť pre začínajúcich bežcov, keďže príprava normálne nezaberie viac ako 2, maximálne 3 mesiace.

 

Celý článok...
 

Prečo ísť na bežecké preteky

Bežecké preteky

V tomto článku by som sa rád podelil s mojimi skúsenosťami, prečo chodiť na bežecké preteky, keďže mnohí z nás behajú iba pre radosť a na preteky sa buď nevedia odhodlať, alebo ich ešte nevyskúšali.

Existuje niekoľko dobrých dôvodov, prečo sa prihlásiť na preteky.

Preteky ako súčasť tréningu na kľúčové ciele sezóny

Stanovte si kľúčový dlhodobý cieľ (napr. chcem zabehnúť MMM pod 4 hodiny), ktorý chcete dosiahnuť najbližšieho pol roka alebo roka (každému to vyhovuje ináč) a naplánujte si ostatné preteky ako súčasť tréningového procesu, ako sa dopracovať k tomuto cieľu. Rozdelené na drobné, všetky ostatné preteky by mali mať svoj zmysel v rámci prípravy na hlavné preteky. Pri všetkých pretekoch je dôležité stanoviť si čiastkové ciele daných pretekov, ako napríklad - bežať rovnomerne celé preteky v určitom tempe pri určitej tepovej/pulzovej frekvencii, ísť prvú polovicu pretekov voľne a potom to rozbaliť naplno až do cieľa alebo si len ľahko zatrénovať a vychutnať si krásnu trať. Samozrejme, každý cieľ by mal byť merateľný, dostatočne špecifický a dosiahnuteľný. Operatívne ho treba prispôsobiť aktuálnym podmienkam preteku, nemá asi zmysel bežať zimnú desiatku na hranici osobáku, keď je polovica trasy zľadovatená...

Celý článok...