Kategórie

Turiec Maratón

Prinášame kráke zhrnutie nedeľňajšieho pobehania na horskom maratóne v Turci (42km/1.800m). Prihlásení sme boli spolu s Tomášom, verným to bežcom RunningPro, ktorý to bral ako tréning/prípravu na UltraFatru a sľúbil, že mi bude pacovať a neodbehne preč, keď ma bude medveď naháňať… aj som si z neho robil srandu, že len aby pri tom mojom veteránskom tempe nevytvrdol, ale zvládol to statočne

Štart bol z horskej osady Gáder ráno o 9.00, tak sme si ráno privstali a trielili z veľkej dediny smer Veľká Fatra. Počasie bolo akceptovateľné, teplo, ale nie hic, sem tam nejaký mráčik, čo bolo nádejné, kedže na nonstope ma to teplo úplne dorazilo…. Krátko po 9.00 už vybiehame na pohodu cez Blatnickú dolinu, čo bolo tak na zahriatie. Výstup na Malý Rakytov bol potom čistá divočina a podobne ako pri drsnom zbehu Rožkovou dolinou sme mali pocit, že tu veľmi turistická noha nevstúpi a snáď okrem organizátorov tam nikto ani nebol.....popadané stromy, neprejdené zarastené chodníky a bežci, čo si trať moc nenaštudovali veru aj kričali (trocha zo zúfalstva) na nás, že či ideme správne....a my že asi hej, však sme tu prvý krát  od Veľkej Skalnej zasa bežíme na pohodu až k stupáku na Košarisko, ktorý poctivo kráčame, ale docela sme sa zakecali, a ani nevieme, už fičíme po spevnenej ceste na Kráľovú studňu... prvá a jediná občerstvovačka,

žiadny stres, doplníme vodu, dáme foto, zistíme že sme cca. na 20.mieste a stúpame na hrebeň smer Krížna, kde nás už čakajú krásne výhľady.... takto sa kocháme a bežíme na Krížnu a cez Ostredok... na rázcestí smer na Drobkov trochu Tomáša znavigujem, nasleduje prudký sešup do Drobkova s pŕhľavovým poľom, Tomáš bez návlekov reumu určite nedostane, ešte včera sa sťažoval ..na konci zbehu dostávam mierny kŕč, ale nič strašné, dole to snáď rozbehám... na Drobkove nás povzbudzuje tlupa turistov, kontrola dáva trocha coly, dokonca sme sa vyšvihli aj v poradí na 13.miesto... vzápätí nás predbieha chlapík, beží dosť rýchlo, že zakufroval... smola, treba mať GPS a aspoň si pozrieť trať pred štartom... čaká nás 13km dlhý zbeh Gáderskou dolinou až do ciela... začiatok sa tmolím, Tomáš by chcel ísť rýchlejšie, ale poznám sa... rozbehať kŕč mi trvá tak 2-3km... a tak aj bolo, potom už to celkom išlo... posledných cca. 6km síce v peknom prostredí, ale ide sa po asfalte, to bola morda.. zo začiatku ako tak, ale posledné 2-3 km to už bolo dosť blbé, aj Tomáš už cítil únavu… no nič, nejako sme to dali, nikto nás už nepredbehol, babenka pred nami bola ževraj prvá žena, ešte nás čaká prebrodiť cieľový potok a hotovo..… až do tohoto momentu sme si to ťažko užívali… prichádza kontrola povinnej výbavy a Tomášovi neuznávajú fľašku ako pohár a dostáva pokutu 30min…. a to mal 2l hydravak a 2 fľašky 500ml... úzkoprsí organizátori to znechutili nielen nám, ale aj pár iným borcom, niektorých aj diskvalifikovali... pravidlá sú pravidlá, beriem, ale neviem, čo si tým chceli dokázať na takomto z môjho pohľadu hobby preteku... asi odradiť od účasti na budúci rok... veľká škoda... po 5h32m celí mokrí z potoka sa ideme prezliecť, dáme predčasnú večeru, pivko a fičíme domov.... pocity zmiešané, aj keď o nič nejde... ale aspoň tie foto stoja za to