Kategórie
 
 
 
 
 
 

Vrátenie tovaru

Ako postupovať pri vrátení zakúpeného tovaru pri vrátení v zákonnej 14 dňovej lehote?

Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
Toto právo máte aj v prípade, že objednávku uskutočnenú cez internet si vyzdvihnete osobne v našej predajni.


V prípade, ak tovar nakupujete v súvislosti s vašou podnikateľskou činnosťou (o čom rozhoduje uvedenie IČO na nákupnom doklade), právo na odstúpenie nevzniká, nakoľko obchodný zákonník túto možnosť neumožňuje.


Žiadny právny predpis nepriznáva spotrebiteľovi nárok na bezdôvodné vrátenie tovaru, zakúpeného v tzv. kamennom obchode (prevádzkarni). Ak predávajúci takúto možnosť (prípadne možnosť výmeny tovaru za iný tovar) spotrebiteľovi ponúka, činí tak nad rámec svojich povinností. Nárok na bezdôvodné vrátenie alebo výmenu tovaru nie je právne vymáhateľný.


Kam tovar vrátiť

Spolu s vyplneným odstúpením spotrebiteľa od zmluvy a dokladom o kúpe môžete tovar zaslať na adresu:

PGF s.r.o. / RunningPro.sk
Seberíniho 6
821 03 Bratislava

Výrobok, ktorý chcete vrátiť, musí byť:

  • nepoužitý, nenosený, čistý a nepoškodený, s priloženými štítkami a v originálnom balení,
  • výrobky, ktoré sú predávané v komplete, je potrebné vrátiť naraz,
  • obal výrobkov musí zostať pôvodne uzavretý,
  • topánky musia byť vrátené v krabici od topánok, pričom krabica nesmie byť popísaná, ani oblepená poštovými nálepkami a lepiacou páskou, ale musí byť chránená vhodným obalom,
  • ak ste výrobok už začali používať, odstúpenie od zmluvy a vrátenie produktu žiaľ už nie je možné.

Kupujúci môže vykonať prehliadku a otestovať prijatý tovar iba v rozsahu potrebnom na určenie aktuálnej situácie a ako je tomu obvyklé v obchodoch. Akékoľvek „testovanie“, ktoré sa líši od vyššie uvedeného, môže byť považované za užívanie tovaru. Kupujúci je zodpovedný za zníženie hodnoty tovaru, spôsobené v dôsledku správania, ktoré nie je nevyhnutné na stanovenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Odporúčame, aby ste obal opatrne otvorili a udržali ho v nezmenenom stave a aby na výrobku zostali prilepené štítky, kým nebudete úplne presvedčení, že vám výrobok vyhovuje. Pri nákupe odevov a bielizne kontrolujte správnu veľkosť tým, že ich oblečiete cez iné oblečenie, nie na holú kožu, a taktiež dávajte pozor na zanechávanie stôp z líčidiel a make-upu. Pri vrátení topánok dávajte pozor, aby ste topánky poslali spolu s krabicou, v ktorej ste dostali topánky. Krabica by mala byť chránená vhodným obalom, nesmiete na ňu písať a nalepovať poštové nálepky a lepiacu pásku, pretože takáto krabica už nie je použiteľná.

Tovar neposielajte na dobierku, takýto tovar nepreberáme.

UPOZORNENIE: Tovar zaslaný prostredníctvom Slovenskej pošty NEAKCEPTUJEME!!!!

Na zaslanie tovaru môžete využiť napríklad službu www.chytrybalik.sk

Aké dokumenty priložiť?

K vrátenému tovaru prosíme vždy priložiť dokument, ktorý potvrdí, že ste tovar zakúpili u nás, t.j. originál faktúry. Zároveň je potrebné priložiť odstúpenie od zmluvy.

Odstúpenie spotrebiteľa od zmluvy.

Dodržanie 14 dňovej lehoty

Pre dodržanie je rozhodujúce, kedy je k nám doručené odstúpenie od zmluvy. Doručením sa rozumie písomná informácia, že chcete odstúpiť od zmluvy, prípadne samotné doručenie odstúpenia aj s tovarom.

Lehota pre odstúpenie trvá 14 kalendárnych dní a začína plynúť nasledujúci deň po prevzatí, napr. ak si prevezme zákazník tovar v stredu, prvý deň sa počíta štvrtok.


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia